У Концепції Нової української школи провідне місце відводиться вчителю нової формації, що перебуває в авангарді суспільних та освітніх перетворень, успішному, умотивованому, компетентному, який є агентом сучасних змін. Нова місія педагога розглядається в контексті європейського професіоналізму із збереженням кращих ментальних українських характеристик, європейського виміру педагогічних якостей. Демократичні перетворення в сучасному українському суспільстві та виховання нової генерації громадян нашої держави можуть відбутись тільки за умов зміни способу мислення, ціннісних орієнтацій та наполегливої щоденної праці.
Луганський ОІППО заключив угоди про міжнародне співробітництво з такими навчальними закладами за кордоном й громадськими організаціями:
- Бакинський інститут підвищення кваліфікації і перепідготовки педагогічних кадрів (Азербайджан);
- Асоціація з міжнародних питань (Аsociace pro mezinárodni otázky, м.Прага, Чеська Республіка);
- Інститут педагогіки НАПН України, ГО «Вчителі за демократію та партнерство» (Україна– Швеція);
- Програма «Інклюзивна освіта в рамках українсько-шведського проекту «Сталий розвиток – у дії» (Всеукраїнський фонд «Крок за кроком»);
- Центр дітей та молоді Литви (Lietuvos vaikų ir jaunimo centras), м. Вільнюс (Литовська Республіка);
- Громадська організація «Розвиток громадянських компетентностей в Україні» (Україна–Швейцарія).
Луганський ОІППО співпрацює з багатьма міжнародними організаціями та установами, які є партнерами інституту за кордоном і в Україні. Серед них:
- Представництво Дитячого фонду ООН (UNISEF) в Україні;
- Центр дітей та молоді Литви (м. Вільнюс);
- Центр міжнародних проектів в освіті (IPE) Цюрихського педагогічного університету (Швейцарія);
- Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда – Україна»;
- Міжнародна фундація «Aflatoun International (Королівство Нідерландів);
- Представництво Інституту з міжнародного співробітництва Асоціації народних університетів Німеччини DVV International в Україні;
- Гете-Інститут/Goethe-Institut в Україні;
- Французький Альянс/Alliance Française в Україні;
- Британська Рада/ British Council в Україні;
- Програма Європейського Союза «Еразмус+» (Erasmus+);
Програма Європейської Комісії Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт 2020» тощо.
Участь Луганського ОІППО, педагогів Луганщини у міжнародних освітніх проектах та програмах надає можливість отримати передовий європейський досвід в галузі освіти дорослих, упровадити нові методи та підходи щодо демократичного врядування, забезпечити безперервне підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, створити умови для набуття ними навичок громадянсько-правової активності, самоорганізації та самоуправління (рисунок 1).
Актуальною є участь ЛОІППО у таких міжнародних освітніх проектах:
- Міжнародний освітній проект «Соціально-педагогічна та психологічна допомога учасникам навчально-виховного процесу в період конфлікту в Україні» (організатори/координатори – Міністерство закордонних справ Німеччини; Міжнародна громадська організація «Діаконія Катастрофенхільфе» (Німеччина); Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда – Україна»).
- Міжнародний освітній проект «Примирення в українському суспільстві: від енергії протесту до енергії творення». Навчальна програма «Всебічна підтримка учасників антитерористичної операції та членів їхніх сімей» (організатори/координатори – Консорціум з удосконалення менеджменту освіти в Україні (CEUME); Агентство США з міжнародного розвитку (USAID); Громадська організація «Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток» за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини (м. Київ); Конгрес національних громад України).
- Швейцарсько-український освітній проект «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (організатори/координатори – Швейцарське бюро співробітництва в Україні; Центр міжнародних проектів в освіті (IPE) Цюрихського педагогічного університету (Швейцарія); Національна академія державного управління при Президентові України).
- Освітній проект «Вчимося жити разом» за компонентом «Освіта на основі життєвих навичок» (організатори/координатори – Громадська організація «Дитячий фонд «Здоров'я через освіту» спільно з Міністерством освіти і науки України та у партнерстві з Європейським Союзом і Представництвом дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).
- Міжнародний освітній проект «Комплексна психосоціальна підтримка (PSS) та допомога найуразливішим групам населення поблизу лінії зіткнення» (організатори/координатори – Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) та Міністерства освіти і науки України).
- Литовсько-український проект «Підтримка у сфері освіти постраждалих від конфлікту в східних регіонах України. На шляху до змін» (організатори/координатори – Центр дітей та молоді Литви (Lietuvos vaikų ir jaunimo centras, Литовська Республіка, м. Вільнюс); Український державний центр позашкільної освіти за підтримки Фонду Співробітництва з розвитку та підтримки демократії при Міністерстві закордонних справ Литви).
- Міжнародний проект із соціальної і фінансової освіти «АFLATOT» (організатори/координатори – Міжнародна фундація «Aflatoun International» (Королівство Нідерландів) у співпраці з Міністерством освіти і науки України).
- Міжнародний освітній проект «Сприяння освіті» (організатори/координатори – LEGO Foundation (Королівство Данія) (за підтримки Благодійного фонду LEGO Foundation та Міністерства освіти і науки України).
- Міжнародний освітній проект «Долаємо прірву: інструменти для об’єднання розділених громад» (організатори/координатори – Українська ініціатива зміцнення громадської довіри (UCBI) за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID); БО «Вчителі за демократію та партнерство»).
- Міжнародний освітній проект «Міксіке в Україні» (організатори/координатори – OU MIKSIKE за підтримки Arengukoostöö Programm («Співробітництво Естонії в галузі розвитку», Estonian Development Cooperation) Міністерства закордонних справ Естонії та Міністерства освіти і науки України).
- Міжнародний освітній проект «Історія Голокосту та права людини» (організатори/координатори – Український інститут вивчення історії Голокосту «Ткума» спільно зі Всеукраїнською освітньою програмою «Розуміємо права людини» за підтримки Міністерства освіти і науки України).
- Міжнародний освітній проект «Вчителі англійської мови – агенти змін» у рамках національної кампанії «UkrainaSpeaking» (організатори/координатори – за Британської ради в Україні за підтримки Британської ради в Україні та Міністерства освіти і науки України).
- Міжнародний освітній проект у рамках експерименту «Реалізація інтегрованого підходу в початковій освіті у контексті Концепції Нової української школи на базі загальноосвітніх навчальних закладів України на 2017–2022 роки» (організатори/координатори – Британська рада в Україні; видавництво Кембриджського університету; екзаменаційний департамент Кембриджського університету) за підтримки Міністерства освіти і науки України).
- Міжнародний освітній проект «Практична медіаосвіта» (MyMedia (Фінляндія) за підтримки міжнародного благодійного фонду «Академія української преси» та Міністерства освіти і науки України).
- Освітній проект «Розвиток життєдіяльності громадсько-активних шкіл: створення безпечного й інклюзивного навчального середовища для внутрішньо переміщених осіб та їхніх сімей» (організатори/координатори – Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» за фінансової підтримки Фонду імені Чарльза Стюарта Мотта (США) та Фонду «Інститут Відкритого Суспільства» (Велика Британія).
- Освітній проект «Розвиток громадсько-активних шкіл в Україні шляхом упровадження програми «Школа як осередок розвитку громади» (організатори/координатори – Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» за фінансової підтримки Фонду імені Чарльза Стюарта Мотта (США) та підтримки Міністерства освіти і науки України).
- Міжнародний освітній проект «Упровадження Програми з попередження торгівлі людьми в інститутах післядипломної педагогічної освіти, фаза ІІ» (організатори/координатори – Всеукраїнська благодійна організація Український фонд «Благополуччя дітей» у партнерстві з Представництвом Міжнародної Організації з міграції (МОМ) в Україні за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади).
- Міжнародний проект «Вдосконалення нормативного середовища для сприяння успішній реалізації діяльності у сфері планування сім’ї і репродуктивного здоров’я та посилення участі громадянського суспільства» («Репродуктивне здоров’я в Україні») (організатори/координатори – Благодійний Фонд «Здоров’я жінки і планування сім’ї» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Міністерства освіти і науки України).
- Міжнародний освітній проект «Навчальні програми професійного зростання» – USAІD «Нові підходи до реформування системи адміністрування середньої школи в Україні» (організатори/координатори – World Learning (США); Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні (CEUME) за підтримки Міністерства освіти і науки України).
- Міжнародний освітній проект «StarT» (організатори/координатори – LUMA Centre Finland (Фінляндія) за підтримки Міністерства освіти і науки України).
- Міжнародна програма підготовки ІТ-фахівців Microsoft Imagine Academy (організатори/координатори – Компанія Microsoft–Україна; Університет менеджменту освіти НАПН України; Луганський ОІППО за підтримки Міністерства освіти і науки України).
Швейцарсько-український освітній проект «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (Швейцарське бюро співробітництва в Україні; Центр міжнародних проектів в освіті (IPE) Цюрихського педагогічного університету (Швейцарія) | |
Литовсько-український проект «На шляху до змін» (Центр дітей та молоді Литви (Lietuvos vaikų ir jaunimo centras, Литовська Республіка, м. Вільнюс) | |
Міжнародний проект «Вчимося жити разом» (Представництво дитячого фонду ООН (UNISEF) | |
Міжнародний проект із соціальної і фінансової освіти «АFLATOT» (міжнародна фундація «Aflatoun International» (Королівство Нідерландів) | |
Українсько-естонський проект «Міксіке в Україні» (OU MIKSIKE Arengukoostöö Programm «Співробітництво Естонії в галузі розвитку», Estonia Development Cooperation, Естонія) | |
Міжнародний освітній проект «Навчальні програми професійного зростання» ( Агентство США з міжнародного розвитку (USAID); World Learning (США); Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні (CEUME) | |
Міжнародний освітній проект «Примирення в українському суспільстві: від енергії протесту до енергії творення» (Агентство США з міжнародного розвитку (USAID); Консорціум з удосконалення менеджменту освіти в Україні (CEUME) | |
Міжнародний освітній проект «Інноваційний університет і лідерство (Варшавський університет, Ягелонський університет, Фундація Artes Liberales, Республіка Польща) |
Теоретичне вивчення проблем науково-методичного супроводу розвитку професіоналізму педагогічних кадрів, узагальнення набутого практичного досвіду є підґрунтям постійної участі Луганського ОІППО в міжнародних виставках та виставках-презентаціях:
- «Сучасна освіта в Україні»;
- «Сучасні навчальні заклади»;
- «Сучасні заклади освіти»;
- «Освіта України. Інноваційні технології навчання»;
- «Інноватика в освіті України»;
- «Інноватика в сучасній освіті».
Усього упродовж 1999–2018 років Луганський ОІППО взяв участь у 28 міжнародних виставках, на яких отримав 62 нагороди, у тому числі:
- п’ять Гран-прі (2010 р., 2013 р., 2015 р., 2017 р., 2018 р.);
- два Почесних звання «Лідер сучасної освіти» (2006 р., 2007 р.,);
- два Почесних звання «Лідер післядипломної освіти України» (2015 р., 2017 р.);
- два Почесних звання «Лідер міжнародної діяльності» (2013 р., 2018 р.);
- одне Почесне звання «Лідер післядипломної педагогічної освіти» (2010 р.);
- тринадцять Золотих медалей;
- три Срібних медалі;
- одну Бронзову медаль;
- дев’ять Почесних звань «Лауреат конкурсу»;
- близько тридцяти дипломів.
Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти – єдиний з луганських вишів, який взяв участь у Шостій Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти–2015». За результатами рейтингового виставкового конкурсу Луганському ОІППО присвоєно звання «Лідер післядипломної освіти України» з нагородженням Гран-Прі.
Активна участь у міжнародних освітніх проектах та міжнародних виставках спрямована на приєднання України до процесу створення єдиного європейського наукового та освітнього простору. Саме тому в Концепції Нової української школи й було визначене нове соціальне замовлення: компетенізація освіти шляхом реалізації компетентнісного підходу, формування особистості, патріота, інноватора, здатного конкурувати на ринку праці, розвивати економіку, навчатися неперервно протягом життя.